Köpvillkor

Vi på Strumpis.se vill att det ska vara enkelt och tryggt för dig som kund att köpa produkter utav oss. Vi erbjuder 30 dagars öppet köp om produkten skickas tillbaka i samma skick som ni fick den i. Detta förutsatt att produkten och produkt förpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. 

Strumpis.se följer Svensk Distans- och hemförsäljningslagens regler.
För vidare information se: http://www.konsumentverket.se/


Rabatter

Våra rabattkoder eller rabatt erbjudande gäller ENBART på ordinarie priser. Då vi redan har reducerat priserna på vissa varor och erbjudande,
Kan vi inte ge mer rabatt på just dessa.


Betalningsalternativ

Faktura via Klarna
Handla tryggt och enkelt med faktura från Klarna på Panatta Of Sweden AB. Du har 14 dagar på dig att betala. Vid försenad betalning skickas en skriftlig påminnelse med påminnelseavgift till dig. Vid utebliven likvid debiteras påminnelseavgift, för närvarande 60,00 SEK, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av årsränta med 26 %.

För att undvika att man glömmer så sänder vi med en faktura! BETAL INTE DENNA! Utan Fakturan från klarna gäller


Kortbetalning & Direktbetalning via internetbank
Betala säkert med Visa och Mastercard genom vår partner Paypal
Paypal använder säker kryptering enligt strikt banknorm.
Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan inte läsas av annan än din bank. Inga avgifter tillkommer på köpet.


Swish betalning
Ni swishar till 123 026 63 20 och uppger Ert ordernummer. När vi mottagit betalningen kommer vi att bekräfta detta via mail. Er order kommer sen att packas så fort som möjligt. Swish Mottagaren är Strumpis.seSwish


Frakt och leverans

Strumpis har en enhetsfrakt på 49 kronor upp till 499 kr därefter fraktfritt. Priset gäller endast inom Sverige. Varorna levereras till din brevlåda i de flesta fall. Blir ordern så stor att den ej kan går som varubrev får du hämta ut dina produkter vid närmsta postombud.
Räkna med 1-3 dagars leveranstid. Strumpis.se ansvarar inte för förseningar eller andra problem hos Posten i samband med leverans.


Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Dataskydds reformen (GDPR) .


Ångerrätt och öppet köp

Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Strumpis har tyvärr ingen möjlighet att ta ansvar för Postens hantering i samband med leverans. Om fel leverans skett eller om varan är defekt kan reklamation göras. Detta ska göras senast sju (7) dagar från varans mottagande. Kontakta oss innan du sänder varan i retur, så vi kan komma överens om du önskar ny vara eller pengarna tillbaka. Returfrakten får du naturligtvis också tillbaka. Returnera inte med postförskott. Ange bank, clearing nummer samt konto som du vill ha pengarna insatta på. Återbetalning görs inom 30 dagar.

Om du av någon anledning ångrar ditt köp har du full returrätt inom 30 dagar efter mottagandet. Kontakta oss innan varan sänds i retur. Tänk på att du själv ansvarar för varan tills den når oss. Returfrakten står du för själv samt även risken för transporten tillbaka.

Returnera inte med postförskott.


Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.


Force Majure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Strumpis.se kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Panatta Of Sweden AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Tvist

Blir det tvist så följer vi Svenska Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, titta gärna in på deras sida www.arn.se